Header Ads


DUAYEN ARKEOLOGLAR: OSCAR WHITE MUSCARELLA "GORDİON ARKEOLOJİK KAZILARI"

 Oscar White Muscarella 26 Mart 1931 New York doğumludur. 27 Kasım 2022'de vefat etmiştir.  Oscar White Muscarella, Amerikalı bir arkeolog 1965'te Pensilvanya Üniversitesi'nden doktora derecesini aldı. Ayrıca 2009 yılında emekli olmadan önce 40 yıldan fazla çalıştığı Metropolitan Sanat Müzesi'nde eski Kıdemli Araştırma Görevlisiydi. Uzmanlık alanı Eski Yakın Doğu arkeolojisi içinde özellikle Eski Pers ve Anadolu üzerineydi.  Oscar White Muscarella, antik alanların yağmalanmasına karşı yorulmak bilmez bir rakipti ve disiplinin vicdanı olarak ün kazandı.  

Oscar White Muscarella Arkeolog

Muscarella, 26 Mart 1931'de New York, Manhattan doğumlu olan Oscar White, bir asansör operatörü olan babası Oscar V. White ve anne  Anna Falkin'in oğlu olarak dünyaya geldi. Oscar Sr. ve Anna, Bronx'ta yaşıyorlardı ve çok fakirdiler. 1936'da Anna, Oscar White'ı terk etti ve Oscar Jr. ile kardeşi Bobby'yi daha sonra 1939'da evleneceği Salvatore "Sam" Muscarella ile yaşamak üzere terk etti. Bir yıl yetimhanede yaşadıktan sonra Oscar Jr. ve Bobby, 1937'de Anna ve Sam ile Manhattan'da yaşamaya başladılar.

Muscarella, Manhattan'da yaşarken Gramercy Boy's Club'a katıldı ve doymak bilmez bir şekilde kulübün kütüphanesinde okumaya başladı. Ortaokulda iyi bir öğrenciydi, birçok dış işte çalışmasına rağmen bir üst dönemde okumaya hak kazandı. Oradaki öğretmenleri , onun kabul edildiği seçkin Stuyvesant Lisesi'ne girebilmek için sınavlara girmesi için onu cesaretlendirdi. Stuyvesant'ta Arkeoloji Kulübü'ne katıldı. Kulübün kütüphanecisi Bayan Jones (Muscarella'ya göre "ilk ve en iyi kütüphanecim" olarak anlatırmış), 2000 tarihli The Lie Became Great: The Forgery of Ancient Near Eastern Cultures adlı kitabını adadığı birkaç kişiden biriydi . Üniversiteye New York Üniversitesi'nde başladı, ancak ikinci yılında gündüz çalışarak New York City College'a transfer oldu . Akşam oturumunda altı yıl geçirdikten sonra 1955'te Tarih bölümünden mezun oldu. 

1953 yazında Muscarella, Colorado'daki bir Pueblo Kızılderili bölgesi olan Mesa Verde'de ilk kazısına çıktı ve bunu Güney Dakota'daki Swan Creek'teki başka bir kazıda yaptı.   Swan Creek'teyken, Pennsylvania Üniversitesi'nden Klasik Arkeoloji Bölümü'nde yüksek lisans eğitimi için bir kabul mektubu aldı ve kaydoldu. Daha sonra arkeoloji ressamı olan yüksek lisans öğrencisi  Grace Freed ile evlendiği 1957' yılında, Türkiye'dek Gordion kazılarını yürüten Pensilvanya Üniversitesi ekibine katıldı. 1958-1959'da Atina'daki Amerikan Klasik Çalışmalar Okulu'nda Fulbright Bursiyeriydi . Muscarella, 1959 ve 1963'te Gordion'da çalışmaya döndü ve İran'da Hasanlu'da arkeolojik kazılar yaptı.1964'te Agrab Tepe'de; ve 1964'te Ziwiye'de . 1964'te Metropolitan Sanat Müzesi Eski Yakın Doğu Sanatı Bölümü'ne katıldı. Doktora derecesi aldı. 1965'te Pensilvanya Üniversitesi'nden doktorasını Gordion'dan Frig fibulaları üzerine yazdı.

Kendi Sfenks'inizi İstediğiniz Yere Götürebileceksiniz. - ARKEOLOJİ.BİZ Artırılmış Gerçeklik ile Tarihi eserler evinizde. yazımız ile Metropolitan Müzesi'nde bulunan Sfenks'i oturduğunuz yerden inceleyebileceksiniz.

Muscarella, Metropolitan Müzesi'nde Küratör Yardımcısı (1964-1969), Yardımcı Küratör (1969-1978) ve ardından Kıdemli Araştırma Görevlisi olarak görev yaptı ve 2009'da emekli oldu. Nush-i Jan ve Sé Girdan; ayrıca önemli Urartu şehri olduğuna inandığı Qalatgah'ı da keşfetti. 1970'in sonlarında ve 1971'in başlarında bölümün başkan vekili olarak atandı ve yakın tarihli UNESCO'nun ışığında müzenin eski eserlerle ilgili satın alma politikaları hakkında açık sözlü oldu. Kasım 1970'te imzaya açılan kongre. 30 Ağustos 1972'de müzeden ilk fesih bildirimini aldı. Bu, Muscarella ve Metropolitan Sanat Müzesi arasında, haksız yere feshedilmesiyle ilgili olarak yıllarca süren bir hukuk savaşı başlattı ve sonunda 1978'de Kıdemli Araştırma Görevlisi olarak tam olarak eski durumuna getirilmesiyle çözüldü .


Eski Eser Ticareti ve Sahteciliğe Karşı Mücadelesi 

Muscarella, yasadışı eski eserlerin kişi ve kurumlar tarafından toplanmasını arkeoloji disiplinine zararlı olarak görüyordu. Yasadışı antika ticaretinin, önemli eserlerin değerini ve bunlara olan talebi artırdığı, bu da sitelerin yağmalanması için teşvikler yarattığı ve sahtecilik üretimini teşvik ettiği artık yaygın olarak kabul edilmektedir. Yağmacılar, bilimsel kazılarda olduğu gibi, yaptıkları kazıları belgelemedikleri için, faaliyetleri ortaya çıkardıkları eserlerin arkeolojik bağlamını yok eder. Kültür tarihinin büyük bölümlerinin bu şekilde yok edildiği iddia ediliyor. Muscarella'ya göre müzeler "onun kaçak kazılara verdiği deyimle "çarşı arkeolojisinin" suç ortağıdır ve uydurma kaynaklara sahiptir .Yasa dışı olarak kazılmış veya toplanmış buluntular için müze Küratörlerinin, koleksiyonlarında sergi için satın alma, bağışlama veya ödünç verme yoluyla elde edilen nesneler hakkında sorular sormaktan genellikle çekindiklerini iddia etti.

Türkiyede ki Eski Eser Ticareti ve Sahteciliğe Karşı Mücadelesi ile ilgili yazımız ilginizi çekebilir.

Sorunlar, Muscarella'nın 1977'de Ziwiye hazinesi üzerine yazdığı "'Ziwiye' ve Ziwiye: Bir Memleket Sahtekarlığı" başlıklı makalesinde ana hatlarıyla belirtilmiştir. "İsnaf edilen objelerin herhangi birinin gerçekte Ziwiye'de bulunduğuna dair nesnel bir bilgi kaynağı olmadığı, ancak bazılarının bulunmuş olması muhtemeldir" sonucuna varıyor ve "buluntuların tarihsel ve arkeolojik bir değeri olmadığı" sonucuna varıyor. 

Muscarella , Metropolitan Museum of Art koleksiyonundakiler de dahil olmak üzere bazı önemli eserlerin sahte olduğunu ortaya çıkarma girişimlerinde biraz ün kazandı. "Yalan Büyük Oldu" adlı kitabı. Antik Yakın Doğu Kültürlerinin Sahtekarlığı'' (2000), modern sahtecilik olduğunu iddia ettiği müzelerde, özel koleksiyonlarda ve sanat piyasasındaki belirli nesnelerin uzun bir kataloğunu içerir. Hatta tüm buluntu kategorilerini sahte olarak değerlendirdi.  Kitap, akademik dergilerdeki eleştirmenler tarafından iyi karşılandı ve birçoğu, alandakiler için "zorunlu" veya "zorunlu" okuma olması gerektiği sonucuna vardı.



Oscar White Muscarella New York Times,10 Şubat 1978 tarihli müzelerde ki sahte eserler hakkında ki  makalesi

Müze dünyasında heyecan uyandıran bir araştırma makalesine göre, Yakın Doğu'dan dünyanın önde gelen antik eser koleksiyonlarına sahte ürünler serpiştirilmiş durumda. Aşağıdaki Seattle Sanat Müzesi'ndeki bir Fars ritonu acaba orijinal değil mi?, Metropolitan Sanat Müzesi'nden Oscar White Muscarella tarafından sorgulanıyor ve onu gerçek bir örnekle karşılaştırıyor. Metropolitan Museum of Art'tan Oscar White Muscarella tarafından yapılan araştırma, koleksiyonlardaki binlerce eser arasından 247 sanat objesini veya obje grubunu şüpheli veya bariz sahtecilik olarak listeliyor. Hepsi eski Yakın Doğu'nun gerçek hazineleri olarak sergilenmiş ve yayınlanmış ve neredeyse tamamı akademisyenler tarafından analiz edilmişti. Sorgulanan müze yetkilileri, nesneler için ne kadar ödediklerini açıklamayı veya satıcıların kimliğini açıklamayı reddetti. Ancak şimdi birkaç yüz bin dolara fiyatlandırılan karşılaştırılabilir parçalarla toplam rakamın milyonlarca doların söz konusu olduğu anlaşılıyor.

2003'te The Times of London'da Peter Watson'ın yazdığı bir hikayede British Museum'daki Oxus Hazinesini "çoğunlukla sahte olarak etiketlediği" bildirildi .  Sonuç olarak, The Times'a yazdığı bir mektupta, o zamanki Metropolitan Sanat Müzesi Müdürü Philippe de Montebello tarafından saldırıya uğradı ve Muscarella'nın uzun süredir müzelerin hoşgörüsünü ve hatta müzeleri yasadışı antika ticaretini teşvik ettiğini eleştiren biri olduğunu söyledi.  De Montebello'nun kendisi tartışmayı bastırmakla eleştirildi  .Oxus Hazinesi üzerine 2003 yılında yayınlanan bir makalede Muscarella, hazinenin varsayılan birliğine ve kökenine ilişkin anlatılara saldırdı ve bazı adak plaketlerinin gerçekliğini sorguladı. 


Oscar White Muscarella Yayınları 

Antik Yakın Doğu'nun Arkeolojisi, Eserleri ve Eski Eserleri: Siteler, Kültürler ve Proveniences. Leiden: Brill, 2013. https://books.google.com/books?id=5AOw0GB0zHsC&dq . ISBN  9004236694

"Luristan Bronzları." Ansiklopedi Iranica. 2004. www.iranicaonline.org.

"Jiroft ve 'Jiroft-Aratta'." Yousef Majidzadeh tarafından yazılan Jiroft: En Eski Doğu Uygarlığı'nın Gözden Geçirilmesi. Asya Enstitüsü Bülteni 15 (2001): 173-98.

Yalan Büyük Oldu: Eski Yakın Doğu Kültürlerinin Sahtekarlığı. Groningen: Styx, 2000. ISBN 90-5693-041-9 

Bronz ve Demir: Metropolitan Sanat Müzesi'ndeki Eski Yakın Doğu Eserleri. New York: Metropolitan Museum of Art, 1988. ISBN 0-87099-525-1 

ed. "Giriiş." Kaynak: Sanat Tarihinden Notlar 7, no. 3/4 (1988). Özel sayı: Frig Sanatı ve Arkeolojisi : 2-4.

"Luristan Bronzlarının Arka Planı." In Bronzeworking Centers of Western Asia C. 1000-539 BC, editör, John Curtis, 33-44. Londra: Kegan Paul, Uluslararası, 1988.

ed. Cennete Merdivenler: İncil Topraklarından Sanat Hazineleri. Exh. Kedi. Toronto: McLelland ve Stuart, 1981.

"Metropolitan Sanat Müzesi'ndeki Surkh Dum: Bir Mini Rapor." Saha Arkeolojisi Dergisi 8, no. 3 (1981): 327-59. doi: https://www.jstor.org/stable/529573 .

İran, Hasanlu'dan Fildişi Kataloğu. Philadelphia: Üniversite Müzesi, Pensilvanya Üniversitesi, 1980.

"Kazı Yapılmamış Nesneler ve Eski Yakın Doğu Sanatı: Ekler." G. Buccellati tarafından düzenlendi. Yakın Doğu Üzerine Ara sıra Makaleler 1, no. 1 (1979): 2-14. ISBN 0-89003-043-X 

"'Ziwiye' ve Ziwiye: Köken Sahtekarlığı." Journal of Field Archaeology 4 (1979): 197-219.

"Urartu Çanları ve Sisam." Journal of the Ancient Near Eastern Society 10 (1978): 61-72.

"MÖ Birinci Binyılda Yunanistan ve İran Arasındaki İlişkilerin Arkeolojik Kanıtları" Journal of the Ancient Near Eastern Society 9, no. 1 (1977): 31-57.

"Kazı Yapılmamış Nesneler ve Eski Yakın Doğu Sanatı." Dağlar ve Ovalar'da: Büyük Mezopotamya Arkeolojisinde Denemeler, Louis D. Levine ve T. Cuyler Young, Jr. tarafından düzenlendi, 153-207. Malibu: Undena Yayınları, 1977.

"Sé Girdan'daki Tümülüsler: İkinci Rapor." Metropolitan Museum Journal 4 (1971): 5-28. doi: 10.2307/1512614.

ed. Antik Sanat: Norbert Schimmel Koleksiyonu. Mainz: Verlag Philipp Von Zabern, 1974.

Gordion'dan Frig Fibulaları. Londra: Quaritch, 1967.

Hiç yorum yok

www.arkeoloji.biz. Blogger tarafından desteklenmektedir.